Verdubbeling van verkochte tickets

## Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en (link: https://rakata.be/festival text: één groot outdoor festival in de zomer target: blank). Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.

Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en één groot outdoor festival in de zomer. Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.

## Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en (link: https://rakata.be/festival text: één groot outdoor festival in de zomer target: blank). Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.

Jaar

2022

Onze rol

  • Web Design
  • Web Development
  • Optimalisatie
  • SEO optimalisatie

Het ontwerpen van een website die

  1. De drie belangrijkste pijlers van Rakata (muziek, mode en talkshows) een duidelijke plaats geeft
  2. De nadruk legt op het verkopen van tickets voor het Rakata Festival
  3. Het eenvoudig maakt om de kledingcollecties van Rakata te verkopen en up to date te houden

Producten verkopen zonder gedoe

Online producten verkopen zou simpel moeten zijn. Jammer genoeg is dat bij de meeste webshops niet zo. Voor Rakata kozen we er daarom voor om het gebruiksvriendelijke Snipcart te implementeren met een aantal op maat gemaakte opties zoals bv. pre-orders.

Zo kunnen zij eenvoudig producten verkopen op een manier die volledig is afgestemd op hun bedrijf. Zonder dat ze IT-experts hoeven te zijn. Zonder al het gedoe.

Eeen screenshot van de website van  ## Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en (link: https://rakata.be/festival text: één groot outdoor festival in de zomer target: blank). Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.
Eeen screenshot van de website van  ## Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en (link: https://rakata.be/festival text: één groot outdoor festival in de zomer target: blank). Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.

Gebouwd voor gebruiksgemak

Doorheen heel de website werd er gefocust op gebruiksvriendelijkheid. Niet alleen voor de bezoeker, maar ook voor de eigenaars. Zij kunnen via een eenvoudig back-end systeem alle inhoud van de website aanpassen. Bijvoorbeeld het toevoegen, verwijderen of wijzigen van de line-up van het Rakata Festival.

Eeen screenshot van de website van  ## Ontmoet Rakata

Rakata is een lifestyle brand met de missie om een diverse groep mensen op een positieve manier met elkaar en met de natuur te verbinden. Dat doen ze door jaarlijks evenementen te organiseren op unieke locaties midden in de natuur en (link: https://rakata.be/festival text: één groot outdoor festival in de zomer target: blank). Daarnaast brengt Rakata twee kledingcollecties per jaar uit met duurzame en kleurrijke items en hosten ze talkshows. Muziek. Mode. Eenheid.

Het resultaat

Met hun nieuwe website hielpen we Rakata met het verhogen van hun ticketverkoop om zo meer mensen met elkaar te kunnen verbinden. Daarnaast zorgden we voor meer zichtbaarheid en gebruiksvriendelijkheid.

  • 101% stijging in ticketverkoop

    Door ervoor te zorgen dat de website zich richt op het begeleiden van de gebruiker naar het aankopen van tickets in combinatie met mediacampagnes konden we de ticketverkoop doen stijgen met 101% in vergelijking met de vorige periodes.

  • Bounce-rate verlaagd met 25%

    Door goed in te spelen op de noden en vragen waarmee het doelpubliek zit, vinden bezoekers de informatie die ze zoeken en verminderden we het aantal bezoekers dat onmiddellijk de website verlaat.

Wat geweldig was aan de samenwerking met Maarten is zijn gestructureerde manier van werken. Hij stelt een duidelijk stappenplan voor je op en geeft je hier regelmatig updates over. Daarnaast is zijn oog voor esthetica en detail ook bewonderenswaardig. In het begin waren wij sceptisch over de kost dat het bouwen van een website met zich meebrengt, maar wat je ervoor terugkrijgt is het meer dan waard.

Profielfoto van Jeff Guns
Jeff Guns
Mede-oprichter

Wil je een nieuwe website die meer opbrengt?

We bekijken samen wat de beste oplossing is voor jouw project. Volledig gratis.

Een profielfoto van Maarten Van Herendael