Jouw merk.
Glashelder.
Strategie

Strategie

Creatief gezien zijn de mogelijkheden van ontwerp eindeloos. Maar de cruciale vraag is: "wat is de juiste oplossing om jouw onderneming te helpen groeien?".

Hoe beantwoorden we die vraag? Strategie. Voordat er iets wordt ontworpen, helpen we je bij het grondig afbakenen van je merk, doelpubliek en doelen.

De richting van het project? Glashelder.

Wat is inbegrepen?

01.

Positionering

Wat is de bestaansreden van je merk? En hoe ga je je onderscheiden van de concurrentie? Samen met jou leggen we de visie en missie vast en hoe zij zich in de markt positioneert.

Na deze stap weet je:

  • Wat de unieke factor van je merk is
  • Waar je merk zich in de markt bevindt
02.

Merkattributen

Samen met jou bepalen we de persoonlijkheid van je merk. Wat is het verhaal achter je merk? Hoe ziet het eruit? Hoe klinkt het?

Na deze stap weet je:

  • Wie jouw merk is
  • Hoe je jouw merk het best in de verf zet
03.

Doelpubliek

We bakenen het doelpubliek af en segmenteren het. Wat is hun verhaal? Wat zijn hun noden en problemen, hun verwachtingen en wensen, hun belemmeringen en bezwaren?

Na deze stap weet je:

  • Wie jouw doelpubliek is
  • Wat hun leefwereld is
04.

User journeys

Nu we weten wie je doelpubliek is, bekijken we hoe ze met jou in contact komen. Wat doet hen zoeken naar een oplossing? Wanneer worden ze zich bewust van je merk? En hoe zorg je ervoor dat ze hun ervaring delen en terugkerende klant worden?

Na deze stap weet je:

  • Hoe je jouw doelpubliek kan helpen
  • Waar en wanneer je dat kan doen
05.

Audit concurrentie

Wie zijn je (in)directe concurrenten? Wat doen ze goed en wat kan beter? Op basis van een grondige audit bekijken we hoe we jouw merk daarmee kunnen helpen groeien.

Na deze stap weet je:

  • Wie jouw belangrijkste concurrenten zijn
  • Hoe je hun sterktes en zwaktes kan gebruiken